5 Δεκεμβρίου 1912: Ο υπολοχαγός Μιχαήλ Μουτούσης πραγματοποιεί την πρώτη αναγνωριστική πτήση ελληνικού στρατιωτικού αεροσκάφους πάνω από τα τουρκικά οχυρά του Μπιζανίου. Στα τουρκικά πυρά ο έλληνας αεροπόρος απαντά με ρίψη χειροβομβίδων. (Α’ Βαλκανικός Πόλεμος)
Σαν σήμερα στις 5 Δεκεμβρίου 1912 πραγματοποιήθηκε η πρώτη αεροπορική αποστολή στο Μέτωπο Ηπείρου από τον Υπολοχαγό Μιχαήλ Μουτούση με αεροπλάνο Maurice Farman MF.7.
Ο Μιχάηλ Μουτούσης ήταν ηρωικός αεροπόρος των βαλκανικών πολέμων. Εκπαιδεύτηκε στη Γαλλία μαζί με άλλους πέντε αξιωματικούς, με τους οποίους στελέχωσαν τη νεοσύστατη ελληνική αεροπορία. Πραγματοποίησε την πρώτη πτήση στις 5 Δεκεμβρίου του 1912, πετώντας αυτοσχέδιες βόμβες.
Ο Μουτούσης πετώντας με αεροπλάνο τύπου Maurice Farman M.F.7 , αναγνώρισε από χαμηλό ύψος την περιοχή μέχρι τα Ιωάννινα και προσέβαλε με αυτοσχέδιες βόμβες συγκεντρώσεις των Τούρκων, καθώς και τα οχυρά του Μπιζανίου.
Όταν προσγειώθηκε, οι στρατιώτες τον υποδέχθηκαν με ζητωκραυγές, ενώ τον συνεχάρη για την επιτυχία του ο Αρχηγός Στρατού Ηπείρου.
Σtις 24 Ιανουαρίου του 1913 πραγματοποίησε την πρώτη παγκοσμίως αποστολή ναυτικής συνεργασίας. Πέταξε πάνω από τη ναυτική τουρκική βάση των Δαρδανελίων και αφού έριξε χειρομβοβίδες, σταμάτησε ο κινητήρας και αναγκάστηκε να προσθαλασσωθεί. Ευτυχώς πρόλαβε να τους περισυλλέξει το ελληνικό ναυτικό.
Ένα αεροσκάφος από τα πρώτα μοντέλα της σειράς χρησιμοποιήθηκε από την Ελλάδα στους Βαλκανικούς Πολέμους, ενώ κατόπιν χρησιμοποιήθηκαν ακόμη έξι κατά την περίοδο του Α’ Π.Π
Ρόλος: Αναγνωριστικό
Διαστάσεις: Εκπέτασμα 15.39m, Mήκος 9.48m
Κινητήρας: 1 x RENAULT (70 hp)
Οπλισμός : 1 πολυβόλο
Πλήρωμα: 2
Αριθμός σε υπηρεσία: 7
Χώρα Κατασκευής: Γαλλία
Με πληροφορίες από sansimera.gr και armynow.net
Σαν σήμερα στις 5 Δεκεμβρίου 1912 πραγματοποιήθηκε η πρώτη αεροπορική αποστολή στο Μέτωπο Ηπείρου από τον Υπολοχαγό Μιχαήλ Μουτούση με αεροπλάνο Maurice Farman MF.7.
Ο Μιχάηλ Μουτούσης ήταν ηρωικός αεροπόρος των βαλκανικών πολέμων. Εκπαιδεύτηκε στη Γαλλία μαζί με άλλους πέντε αξιωματικούς, με τους οποίους στελέχωσαν τη νεοσύστατη ελληνική αεροπορία. Πραγματοποίησε την πρώτη πτήση στις 5 Δεκεμβρίου του 1912, πετώντας αυτοσχέδιες βόμβες.
Ο Μουτούσης πετώντας με αεροπλάνο τύπου Maurice Farman M.F.7 , αναγνώρισε από χαμηλό ύψος την περιοχή μέχρι τα Ιωάννινα και προσέβαλε με αυτοσχέδιες βόμβες συγκεντρώσεις των Τούρκων, καθώς και τα οχυρά του Μπιζανίου.
Όταν προσγειώθηκε, οι στρατιώτες τον υποδέχθηκαν με ζητωκραυγές, ενώ τον συνεχάρη για την επιτυχία του ο Αρχηγός Στρατού Ηπείρου.
Σtις 24 Ιανουαρίου του 1913 πραγματοποίησε την πρώτη παγκοσμίως αποστολή ναυτικής συνεργασίας. Πέταξε πάνω από τη ναυτική τουρκική βάση των Δαρδανελίων και αφού έριξε χειρομβοβίδες, σταμάτησε ο κινητήρας και αναγκάστηκε να προσθαλασσωθεί. Ευτυχώς πρόλαβε να τους περισυλλέξει το ελληνικό ναυτικό.
Maurice Farman M.F.7
Ένα αεροσκάφος από τα πρώτα μοντέλα της σειράς χρησιμοποιήθηκε από την Ελλάδα στους Βαλκανικούς Πολέμους, ενώ κατόπιν χρησιμοποιήθηκαν ακόμη έξι κατά την περίοδο του Α’ Π.Π
Ρόλος: Αναγνωριστικό
Διαστάσεις: Εκπέτασμα 15.39m, Mήκος 9.48m
Κινητήρας: 1 x RENAULT (70 hp)
Οπλισμός : 1 πολυβόλο
Πλήρωμα: 2
Αριθμός σε υπηρεσία: 7
Χώρα Κατασκευής: Γαλλία
Με πληροφορίες από sansimera.gr και armynow.net
0 Σχόλια
Σχόλια που περιέχουν υβριστικούς χαρακτηρισμούς όχι μόνο για το ιστολόγιο, θα διαγράφονται αμέσως.
EmojiΣχόλια που περιέχουν εμπάθεια σε ό,τι δεν σας αρέσει επειδή έτσι μάθατε ότι έτσι είναι τα πράματα, θα διαγράφονται για έναν εποικοδομητικό διάλογο και όχι να επικρατήσει η αρλουμπολογία, αμαθών και ημιμαθών.
Επίσης σχόλια που έχουν οποιεσδήποτε κομματικές προτροπές και κομματικοπολιτική προπαγάνδα, είναι ανεπιθύμητα.