ΚΥΡΗΝΑϊΚΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΙΣ



Η ΠΕΡΙΟΧΗ ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΝΑΒΟΥΧΟΔΟΝΟΣΩΡΑ





ΚΥΡΗΝEIAΣ ΠΕΡΙΗΓΗΣΙΣ


ΗΡΟΔΟΤΟΣ ΙΣΤΟΡΙΩΝ ΤΕΤΑΡΤΗ ΑΝΑΓΡΑΦΟΜΕΝΗ-ΜΕΛΠΟΜΕΝΗ

« Μετὰ δὲ αὐτῷ τε τούτῳ καὶ τοῖσι ἄλλοισι Θηραίοισι συνεφέρετο παλιγκότως. ἀγνοεῦντες δὲ τὰς συμφορὰς οἱ Θηραῖοι ἔπεμπον ἐς Δελφοὺς περὶ τῶν παρεόντων κακῶν. ἡ δὲ Πυθίη σφι ἔχρησε συγκτίζουσι Βάττῳ Κυρήνην τῆς Λιβύης ἄμεινον πρήξειν. ἀπέστελλον μετὰ ταῦτα τὸν Βάττον οἱ Θηραῖοι δύο πεντηκοντέροισι. πλώσαντες δὲ ἐς τὴν Λιβύην οὗτοι, οὐ γὰρ εἶχον ὅ τι ποιέωσι ἄλλο, ὀπίσω ἀπαλλάσσοντο ἐς τὴν Θήρην. οἱ δὲ Θηραῖοι καταγομένους ἔβαλλον καὶ οὐκ ἔων τῇ γῇ προσίσχειν, ἀλλ᾽ ὀπίσω πλώειν ἐκέλευον. οἳ δὲ ἀναγκαζόμενοι ὀπίσω ἀπέπλεον καὶ ἔκτισαν νῆσον ἐπὶ Λιβύῃ κειμένην, τῇ οὔνομα, ὡς καὶ πρότερον εἰρέθη, ἐστὶ Βλατέα. λέγεται δὲ ἴση εἶναι ἡ νῆσος τῆ νῦν Κυρηναίων πόλι.»




Η Κυρήνη ιδρύθηκε ως αποικία των Ελλήνων της Θήρας, το έτος 631 π.Χ , κάτι που αναφέρεται στο τέταρτο βιβλίο της Ιστορίας του Ηρόδοτου. Υπήρξε η κύρια πόλη της αρχαίας Λιβύης και διατηρούσε εμπορικές σχέσεις με ελληνικές πόλεις, ενώ πήρε το όνομα της από την πηγή Κύρη, που ήταν αφιερωμένη στο θεό Απόλλωνα.



Η ΠΕΡΙΦΗΜΗ ΠΗΓΗ «ΚΥΡΗ »ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΑΠΟΨΗ

Γρήγορα αναπτύχθηκε κι εξελίχτηκε σε κέντρο του ελληνικού πολιτισμού στη Βόρεια Αφρική, ενώ αποτελούσε επίσης και μεγάλο εμπορικό κέντρο. Η Κυρήνη υπήρξε έδρα μιας ξακουστής σχολής της φιλοσοφίας τον 3ο αιώνα π.Χ. που ιδρύθηκε από τον Μέγα Αλέξανδρο. H φιλοσοφική Σχολή της Κυρήνης υπό τον Αρίστιππο, μαθητή του Σωκράτη μεγαλούργησε. Υπήρξε η πρόδομος φιλοσοφία των Επίκουρων, ήταν δε μια αρχική μορφή της φιλοσοφικής σκέψης του« Ηδονισμού» .



Ο ΑΡΙΣΤΥΠΟΣ ΚΑΙ Ο ΕΡΑΤΟΣΘΕΝΗΣ Ο ΚΥΡΗΝΑΙΟΣ ΚΑΙ ΔΕΞΙΑ ΑΠΟ ΡΩΜΕΙΚΟ ΑΝΤΙΓΡΑΦΟ Ο ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΙΣΗΜΕΡΙΝΟΥ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΕΓΙΝΕ ΜΕ ΑΚΡΙΒΕΙΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΡΑΤΟΣΘΕΝΗ

Η Κυρήνη υπήρξε η γενέτειρα του Ερατοσθένη, το 276 π.Χ, o Έλληνας λόγιος και συγγραφέας που ήκμασε τον Γ’ π.Χ. αιώνα, γεννήθηκε στην Κυρήνη κατά την 16ην Ολυμπιάδα. Από τους σπουδαιότερους πνευματικούς ανθρώπους της αρχαιότητος, για την ευρύτητα της μόρφωσής του και την πολυμέρεια των επιστημονικών του εργασιών. Χρημάτισε διευθυντής της περίφημης βιβλιοθήκης της Αλεξανδρείας , Ο όρος Γεωγραφία αποδίδεται σε αυτόν. Έκανε αρκετές σημαντικές συνεισφορές στα Μαθηματικά και ήταν φίλος του σπουδαίου μαθηματικού Αρχιμήδη. Γύρω στο 225 π.Χ. εφηύρε τον σφαιρικό αστρολάβο, που τον χρησιμοποιούσαν ευρέως μέχρι την εφεύρεση του πλανηταρίου τον 18ο αιώνα Επίσης εφηύρε έναν τρόπο υπολογισμού των πρώτων αριθμών γνωστό ως το κόσκινο του Ερατοσθένη. Αναφέρεται από τον Κλεομήδη στο Περί της κυκλικής κινήσεως των ουρανίων σωμάτων ότι γύρω στο 240 π.Χ. υπολόγισε την περιφέρεια της Γης χρησιμοποιώντας το ύψος του Ηλίου κατά την εαρινή ισημερία σε δύο διαφορετικά γεωγραφικά σημεία, που όμως βρίσκονταν στον ίδιο (περίπου) μεσημβρινό: κοντά στην Αλεξάνδρεια και στη νήσο Ελεφαντίνη -όπου ο Ήλιος ήταν στο ζενίθ του ουρανού- κοντά στη Συήνη (σημερινό Ασουάν, Αίγυπτος).

Ο Ερατοσθένης υπολόγισε την περιφέρεια της Γης σε 252.000 στάδια. Δεν ξέρουμε όμως την ακρίβεια της μέτρησης, καθώς δεν ξέρουμε ποιο είδος σταδίου χρησιμοποίησε. Αν χρησιμοποίησε το αττικό στάδιο (184,98 μέτρα) τότε υπολόγισε την περιφέρεια σε 46.615 χιλιόμετρα. Αν χρησιμοποίησε το οδοιπορικό στάδιο (157,50 μέτρα) τότε την υπολόγισε σε 39.690 χιλιόμετρα που είναι αρκετά καλός υπολογισμός, με δεδομένο ότι σήμερα υπολογίζεται σε 40.007,86 χιλιόμετρα... Ακόμα έγραψε ποίηση. Γι’ αυτές τις επιδόσεις του ονομάσθηκε «Πένταθλος», «Φιλόσοφος» και «Νέος Πλάτων». Πέθανε σε ηλικία 82 ετών από εκούσια ασιτία, επειδή έπασχε από αμβλυωπία τον κατείχε ο φόβος ότι θα έχανε το φως του, ενώ με την πόλη σχετίζονται και άλλοι φιλόσοφοι, όπως ο Καλλίμαχος .

Ήταν αρχαίος ποιητής και επιγραμματοποιός (310 – 240 π.Χ.).Μεγάλωσε και σπούδασε στην Αθήνα, αλλά πέρασε μεγάλο μέρος της ζωής του στην Αλεξάνδρεια ως διευθυντής της αλεξανδρινής βιβλιοθήκης. Τα έργα που άφησε είναι πάρα πολλά, έξι Ύμνοι, 63 επιγράμματα και ένα επύλλιο, η «Εκάλη». Μερικά απο τα επιγράμματα: Ιούς άφιξης, Σεμέλη, Άργους οικισμοί, Αρκαδία, Γλαύκος, Ελπίδες. Επίσης έγραψε μια μεγάλη (από 120 βιβλία) εγκυκλοπαίδεια, που περιείχε τους πιο μεγάλους συγγραφείς και ποιητές με πληροφορίες για τη ζωή και το έργο τους. Ήταν ξακουστός για τα γεμάτα οξύτητα επιγράμματά του, που θεωρούνται εφάμιλλα αυτών του Σιμωνίδη. Η "Κόμη της Βερενίκης", που ο Καλλίμαχος; έγραψε για να κολακέψει τη βασίλισσα Βερενίκη, αδερφή και γυναίκα του Πτολεμαίου β', σώθηκε ολόκληρη σε λατινική μετάφραση.

Η βασίλισσα Βερενίκη αφιέρωσε στο ναό της Αφροδίτης την πλεξίδα της, που την είχε τάξει για να λάβει καλότυχο και γρήγορα τέλος ο πόλεμος, όταν ο άντρας της Πτολεμαίος, ύστερα από το γάμο τους, εκκίνησε εναντίον του Σελεύκου Καλινίκου. Άξαφνα η πλεξίδα έγινε άφαντη από το ναό, και ο αστρονόμος Κόνων διαλάλησε πως την είδε σαν αστέρι στον ουρανό. Τότε ο Καλλίμαχος έγραψε το ποίημα, που είναι τα νοσταλγικά λόγια της πλεξίδας.



Η Βερενίκη



O Καρνεάδης ο Κυρηναίος ήταν ένας ρηξικέλευθος και αγνωστικιστής Έλληνας σκεπτικιστής φιλόσοφος του δευτέρου αιώνα π.Χ.. Γεννήθηκε το έτος 214 ή 212 π.Χ. στην Κυρήνη της βόρειας Αφρικής. Νέος ακόμη ήρθε στην Αθήνα και σπούδασε στην Ακαδημία του Πλάτωνα, όπου διακρίθηκε και τοποθετήθηκε προϊστάμενός της. Ο Καρνεάδης στις διαλέξεις του διακηρύττει την αποτυχία της μεταφυσικής εν γένει, καυτηριάζει όλα ανεξαιρέτως τα φιλοσοφικά δόγματα και σχολές, αρνήται την ύπαρξη φυσικού νόμου, θεωρεί εγγενώς ασαφή και απροσδιόριστη την έννοια της δικαιοσύνης και επομένως, τη συσχέτιση οποιουδήποτε νομικού συστήματος με αυτήν, ενώ πιστεύει στη γνωσιολογική ακαταλληλότητα τόσο των αισθήσεων όσο και της λογικής. Σύμφωνα με τον Καρνεάδη, ο οποίος συστηματοποιεί περαιτέρω τις διδασκαλίες του Αρκεσίλαου του Πιτιναίου, η απόλυτη γνώση είναι μία ψευδαίσθηση ενώ οι άνθρωποι δεν κατέχουν, ούτε μπορούν να κατέχουν, κανένα κριτήριο αλήθειας και άρα δε γίνεται ποτέ να είναι πραγματικά βέβαιοι για οτιδήποτε, παρά μόνον δέσμιοι πιθανοκρατικών γνωσιολογικών ενδεχομένων. Η εύρεση των πιο ευλογοφανών από αυτά τα ενδεχόμενα είναι ένα ακανθώδες μονοπάτι το οποίο ελίσσεται ανάμεσα στην απόλυτη αμφισβήτηση και τον παρακινδυνευμένο δογματισμό. Με τον Καρνεάδη η Ακαδημία του Πλάτωνα πέρασε σε μία νέα φάση σύντονου σκεπτικισμού που απορρίπτει κάθε δόγμα και μέσο προσέγγισης της απόλυτης αλήθειας ίδιος, ο Κριτόλαος ο Περιπατητικός και ο στωικός σχολάρχης Διογένης ο Σελεύκιος το 155 π.Χ. επισκέφτηκαν τη Ρώμη αντιπροσωπεύοντας την Αθήνα για να διαπραγματευτούν ένα πρόστιμο το οποίο είχε επιβληθεί στην πόλη τους και εισήγαγαν με διαλέξεις τις φιλοσοφικές τους ιδέες στην καρδιά της Ιταλίας. Ο Καρνεάδης στη Ρώμη έδωσε δύο διαλέξεις με θέμα τη δικαιοσύνη. Στην πρώτη την εγκωμίαζε ενώ στη δεύτερη την κατέκρινε. Έτσι απέσπασε τον θαυμασμό της ρωμαϊκής νεολαίας με την άστατη διαλεκτική συλλογιστική του. Η ρωμαϊκή Σύγκλητος τον απομάκρυνε από τη Ρώμη, για να μη διαφθείρει τη νεολαία. Πέθανε σε βαθιά γεράματα στην Αθήνα το 128 π.Χ.



O Καρνεάδης ο Κυρηναίος



Ένας άλλος Κυρηνεύς ήταν και ο Συνέσιος, καταγόταν από την αρχαία γενιά των Ηρακλειδών που είχε ιδρύσει την πόλη αυτή (370- 414 μΧ ) σπούδασε στην Αλεξάνδρεια και έγινε επίσκοπος Πτολεμαίας. Παρευρισκόταν μάλιστα στην Κωνσταντινούπολη στην στέψη του αυτοκράτορα Αρκάδιου . Το έτος 400 μΧ έφυγε από την Κωνσταντινούπολη και πήγε στην Αθήνα, μας το περιγράφει αυτό σε δύο επιστολές του την 54 και 135 προς τον αδελφό του. Ποιητής και Φιλόσοφος ο Συνέσιος ήταν μέλος της σχολής Νεοπλατωνικών - χριστιανός ενώ έτρεφε μεγάλο σεβασμό και διατηρούσε αλληλογραφία με την νεοπλατωνική Υπατία, της οποίας υπήρξε επίσης μαθητής.

Έδρασε επίσης στην πόλη της Αλεξάνδρειας

Μερικά από τα έργα του είναι τα εξής....

Δίων ή περί της κατ' αυτόν διαγωγής με θέμα φιλοσοφικό -Περί βασιλείας, με θέμα Ρητορικό - Περί ενυπνίων με θέμα φιλοσοφικό -Φαλάκρας εγκώμιον - & άλλες 156 επιστολές Λέει για αυτόν ο Φώτιος-

Ἀνεγνώσθη ἐπισκόπου Κυρήνης, Συνέσιος αὐῷ ὄνομα, περὶ προνοίας, περὶ βασιλείας καὶ περὶ ἄλλων τινῶν· τὴν δὲ φράσιν ὑψηλὸς καὶ ὄγκον ἔχων, ἀποκλίνων δὲ καὶ πρὸς τὸ ποιητικώτερον.

Ἀνεγνώσθη δὲ αὐτοῦ καὶ ἐπιστολαὶ διάφοροι, χάριτος καὶ ἡδονῆς ἀποστάζουσαι μετὰ τῆς ἐν τοῖς νοήμασιν ἰσχύος καὶ πυκνότητος.

Ἦν δ´ οὗτος ἐξ Ἑλλήνων, φιλοσοφίᾳ σχολάζων· ὅν φασι πρὸς τὸν θεϊασμὸν τοῦ χριστιανισμοῦ νεύσαντα τὰ μὲν ἄλλα παραδέχεσθαι εὐπειθῶς, τὸν δὲ περὶ ἀναστάσεως οὐκ ἐθέλειν προσίεσθαι λόγον. Ἀλλ´ οὖν καὶ οὕτω διακείμενον ἐμύησάν τε τὰ ἡμέτερα καὶ ἔτι καὶ ἀρχιερωσύνης ἠξίωσαν, πρὸς τὴν ἄλλην τοῦ ἀνδρὸς καλοκἀγαθίαν καὶ τὸ καθαρὸν ἀφορῶντες τοῦ βίου, καὶ ὅτι οὐκ ἂν οὕτω βιοὺς ἄνθρωπος τὸ τῆς ἀναστάσεως οὐκ ἐλλαμφθείη φέγγος. Καὶ τῆς ἐλπίδος οὐκ ἐψεύσθησαν· ῥᾷστα γὰρ αὐτῷ, ἐπεὶ ἀρχιεράτευσε, καὶ τὸ τῆς ἀναστάσεως εἰς πίστιν ἀποκατέστη δόγμα. Ἐπεκόσμει δὲ Κυρήνην ὅτε Θεόφιλος Ἀλεξανδρείας ἐπεστάτει.



Η πόλη, της Κυρήνειας βρίσκεται στην ανατολική περιοχή της Λιβύης με το όνομα Κυρηναϊκή, το οποίο παρέμεινε μέχρι σήμερα. Οι πρώτοι Έλληνες άποικοι που εγκαταστάθηκαν σε ένα νησί την «Πλάτεια» μπροστά από τη λιβυκή ακτή (σύγχρονο Bomba). Αργότερα, κατέλαβαν μια παράκτια λουρίδα16 χλμ από την ακτή με 600μ υψόμετρο και τελικά, με συνθήκη πού εσύναψαν με τους εγγενείς «Λίβυους»,οι Δωριείς άποικοι ίδρυσαν την πόλη της Κυρήνειας. Εδώ ας παρατηρήσουμε κάτι, αν και οι Έλληνες ήταν εξελιγμένος λαός τότε και οι γηγενείς δεν είχαν έρθει ακόμη στην εποχή του σιδήρου, δεν τους κατέσφαξαν όπως γνωρίζουμε ότι γίνεται σε άλλες ιστορικές περιόδους στους περισσοτέρους λαούς ,εδώ φανερώνεται ο πολιτισμός της ελληνικής φυλής.





ΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ ΠΑΡΑΛΙΟΥ ΧΩΡΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΛΙΜΕΝΑ ΤΙΣ ΑΠΟΛΛΩΝΙΑΣ. Η ΕΠΙΦΑΝΕΙΑ ΟΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΜΕ ΦΑΙΟ ΧΡΩΜΑ ΣΗΜΕΡΑ ΕΧΕΙ ΚΑΤΑΚΛΥΣΘΕΙ ΑΠΟ ΘΑΛΑΣΣΑ



ΠΑΡΑΘΑΛΑΣΣΙΟ ΜΕΡΟΣ ΤΟΥ ΛΙΜΕΝΑ ΤΗΣ ΚΥΡΗΝΗΣ ,ΤΗΣ ΑΠΟΛΛΩΝΙΑΣ ΜΕ ΕΜΦΑΝΗ ΚΤΙΣΜΑΤΑ ΚΑΙ ΟΧΥΡΩΜΑΤΙΚΑ ΕΡΓΑ.



ΝΟΜΙΣΜΑ ΚΥΡΗΝΑΪΚΟ ΜΕ ΤΟΝ ΑΠΟΛΛΩΝΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΛΥΡΑ ΤΟΥ



ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΡΩΜΕΙΚΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΣΤΗΝ ΑΠΟΛΛΩΝΙΑ . ΕΧΕΙ ΚΤΙΣΘΕΙ ΣΤΑ ΜΕΤΕΠΕΙΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΗΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΡΩΜΕΙΚΗΣ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑΣ

ΓΕΝΙΚΗ ΑΠΟΨΗ THΣ ΚΥΡΗΝΕΙΑΣ

ΜΙΑ ΑΡΧΙΚΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΣΤΗΝ ΘΑΥΜΑΣΤΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΠΟΛΗ ΣΤΗ ΛΥΒΙΗ

Ο

ΝΑΟΣ ΤΗΣ ΑΡΤΕΜΙΔΟΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΠΟΛΛΩΝΑ , ΜΑΚΡΥΤΕΡΑ ΣΤΟ ΒΑΘΟΣ ΣΕ ΕΝΑ ΔΡΟΜΟ ΤΗΣ ΠΟΛΕΩΣ.



ΑΠΟΧΕΤΕΥΤΗΚΑ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΑΡΔΕΥΤΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ .ΤΟ ΝΕΡΟ ΕΡΧΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΗΓΗ ΚΥΡΗ ΚΑΙ ΑΠΛΩΝΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ ΜΕΤΑ ΑΠΟ 2700ΧΡΟΝΙΑ ΠΕΡΙΠΟΥ ΕΞΑΚΟΛΟΥΘΕΙ



ΑΠΟΨΗ ΜΕΡΟΥΣ ΤΗΣ ΠΟΛΕΩΣ



ΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΤΗΣ ΠΟΛΕΩΣ ΚΥΡΗΝΕΙΑΣ

ΟΙΚΙΕΣ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΟΙΚΟΔΟΜΗΜΑΤΑ







ΟΙΚΙΑ ΤΟΥ ΙΑΣΩΝΑ ΜΕΓΑ Η ΤΟΥ ΚΤΗΣΙΒΙΟΥ ,ΨΗΦΙΔΩΤΟ ΔΑΠΕΔΟ .ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΟΙ ΕΝΝΕΑ ΜΟΥΣΕΣ ΚΑΙ ΣΤΟ ΒΑΘΟΣ Η ΠΑΛΑΙΣΤΡΑ





ΜΕΡΟΣ ΤΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ ΠΟΥ ΑΡΓΟΤΕΡΑ ΕΓΙΝΕ ΜΕΤΑΤΡΟΠΗ ΣΕ ΑΡΕΝΑ. ΜΕ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΗ ΘΕΑ ΤΗΝ ΘΑΛΑΣΣΑ



Η ΟΙΚΙΑ ΤΟΥ ΙΑΣΩΝΑ ΜΕΓΑ.



Ο ΙΑΣΩΝΑΣ ΜΕΓΑΣ - ΠΡΟΤΟΜΗ







ΜΕΡΟΣ ΑΠΟ ΤΗ ΒΑΣΗ ΚΡΗΝΗΣ.



ΑΠΟΤΥΧΗΜΕΝΗ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΕΙΣΟΔΟΥ



ΕΙΣΟΔΟΣ ΣΤΟΑΣ



ΑΠΟΨΗ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ ΜΕ ΜΕΡΟΣ ΤΩΝ ΤΕΙΧΩΝ ΤΟΥ ΝΙΚΟΔΗΜΟΥ



ΤΟ ΤΕΙΧΟΣ ΤΟΥ ΝΙΚΟΔΗΜΟΥ





ΜΕΡΟΣ ΤΗΣ ΟΧΥΡΩΣΗΣ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ


ΤΟ ΩΔΕΙΟ





ΔΩΡΙΚΟΙ ΚΙΟΝΕΣ ΤΗΣ ΕΙΣΟΔΟΥ ΤΟΥ ΙΕΡΟΥ ΤΕΜΕΝΟΥΣ



ΔΩΡΙΚΟΙ ΚΙΟΝΕΣ ΜΕΡΟΥΣ ΤΩΝ ΠΡΟΠΥΛΑΙΩΝ ΟΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΣΤΟ ΙΕΡΟ ΤΕΜΕΝΟΣ ΟΠΟΥ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΠΟΛΛΟΙ ΒΩΜΟΙ ΚΑΙ ΝΑΟΙ ΟΠΩΣ ΤΟΥ .ΑΠΟΛΛΩΝΑ , ΕΚΑΤΗΣ ΑΦΡΟΔΗΤΗΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΩΝ ΤΗΣ ΊΣΙΔΟΣ ΤΟΥ ΑΔΗ ΚΑΙ ΑΛΛΩΝ.



ΜΝΗΜΕΙΟ ΛΕΟΝΤΩΝ ΠΛΗΣΙΟΝ ΤΟΥ ΝΑΟΥ ΤΟΥ ΑΠΟΛΛΟΝΩΣ


ΜΕΓΑΛΟ ΜΕΡΟΣ ΤΟΙΧΟΥ ΑΝΤΙΣΤΗΡΙΞΗΣ ΣΤΟ ΡΥΜΟΤΟΜΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ

Η ΝΕΚΡΟΠΟΛΗ

ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ ΜΗΚΟΥΣ 5 ΧΛΜ Η ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΤΟΥ ΑΡΧΑΙΟΥ ΚΟΣΜΟΥ







ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ ΤΑΦΙΚΟΥ ΧΩΡΟΥ



ΓΕΝΙΚΗ ΑΠΟΨΗ ΤΗΣ ΝΕΚΡΟΠΟΛΗΣ










Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια